Laman

Minggu, 05 Maret 2017

EXERCISES 85 NO. 4

Translate into good Indonesian

1. On behalf of the company, I was sorry to hear the death of Mr. Bambang. Although I knew he ill, I was shocked to hear that

Artinya :
Atas nama perusahaan, saya sangat menyesal mendengar kematian Bapak Bambang. Meskipun saya tau ia sakit, saya terkejut mendengar itu

2. Mr. Bambang and I worked together at the same department at Prudential in Thamrin, Jakarta. I personally will never forget his immense capacity for helping other people.

Artinya:
Bapak Bambang dan saya bekerja bersama-sama di departemen  Prudential di Thamrin, Jakarta. Saya pribadi tidak akan lupa jasa besarnya untuk membantu orang lain.

3. Please accept my sympathy

Artinya :
Terimalah rasa simpati saya

4. We have all been greatly comforted by the kindness and sympathy of those around us

Artinya :
Kita semua sangat terhibur oleh kebaikan dan simpati dari orang-orang disekitar kita

5. The kindness and sympathy shown by everyone has been almost overwhelming

Artinya :
Kebaikan dan simpati yang di tunjukkan kepada semua orang hampir tak terbalaskan

6. She was a very dear friend and we shall greatly miss her cheerful outlook on life, her generous nature and her warmth of feeling, but above all we shall miss her for her wonderful sense of fun.

Artinya :
Dia adalah teman yang sangat kami sayangi dan kami akan sangat kehilangan keprinadiannya yang ceria di kehidupannya, murah hati dan keakrabannya, tapi secara keseluruhan kita akan merindukan dia karena perasaannya yang menyenangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar